Kundehistorier
Referanser og kundehistorier
Fornøyde Kunder
Futureworks forenkler virksomhetsstyring, engasjerer ansatte og bidrar til vekst.
Vi ønsket å implementere et «Performance Management System» og et tilbakemeldingsverktøy for at våre selvstendige konsulenter skulle oppleve at de var på et samlet team, og at vi tok deres utvikling på alvor. Målet var å styrke tilbakemeldingskulturen i Ateam og å etablere en læringskultur med fokus på utvikling.
Som en ganske fersk organisasjon ønsket vi å gi alle våre ansatte bedre forståelse for hva som faktisk kan være mulig. Vi erfarte at Futureworks fungerte bra både individuelt og kollektivt. De ansatte fikk påminnelser om viktige prosesser, bedre struktur i arbeidet og riktig mindset for å gjennomføre oppgaver. Som gruppe gikk vi utenfor komfortsonen og turte å tenke større enn vi hadde gjort til da.
Utfordringen vår var å samle informasjon i bedriften, og å få salgsdirektører og Key Account Managers i forskjellige segmenter og forskjellige verdensdeler til å rapportere i samme format, struktur, og på en effektiv måte.
Jeg har jobbet med Futureworks i tre ulike divisjoner hos Evry, et selskap med mer enn 9000 ansatte. Alle tre ganger har vi skapt resultater utover det vi trodde var mulig.
For det første er strategien nå forankret i hele organisasjonen, vi jobber mye bedre sammen som team innad i avdelingene, men også på tvers, og vi får gjort mer på kortere tid.
Vår utfordring var at teamene jobbet i siloer, og de var usikre på selskapets overordnede mål, retning og hensikt. Kompetanse og kunnskap ble ikke delt, og det var mer fokus på rapportering og måling. Vi implementerte Futureworks for å få tydelighet og struktur i hele selskapet, og for å sikre at alle forstår hva selskapet ønsker å oppnå.
Futureworks er verdsatt og respektert i vår bedrift. Ved at det fokuserer på hvilke tiltak som gjør at vi når våre mål, har verktøyet har hatt stor innvirkning på våre møteresultater.
Vi er blitt mer fokuserte, resultatorienterte, resultatansvarlige og strukturerte, og kommer bedre til poenget i våre diskusjoner. Det er viktig for oss å passe på at alle forlater internmøtene vel vitende om hva som er forventet av dem for at de skal nå våre felles mål, både de kortsiktige og de langsiktige.
Jeg vil på det sterkeste anbefale dette for enhver organisasjon som ønsker å prøve en ny metode for å forbedre effektivitet, fokus og samkjøring.
Vi ønsket å implementere et «Performance Management System» og et tilbakemeldingsverktøy for at våre selvstendige konsulenter skulle oppleve at de var på et samlet team, og at vi tok deres utvikling på alvor. Målet var å styrke tilbakemeldingskulturen i Ateam og å etablere en læringskultur med fokus på utvikling.
Vi kom enkelt i gang med Futureworks OKR. Konsulenten tilpasset funksjonaliteten raskt og effektivt til vår bedrift. Han var ekstremt kundeorientert, og han og teamet var alltid tilgjengelige for spørsmål.
Med Futureworks vi fått mer fremoverlente konsulenter som støtter, bidrar og engasjerer seg i hverandres hverdag, mål og resultatoppnåelse. Som leder har jeg har fått et verktøy som sikrer at selskapet er fokusert på de viktigste tingene til enhver tid.
Futureworks har et godt brukergrensesnitt og design, og møtefunksjonen er enkel for alle å forholde seg til. Det er lett å følge opp utvikling hos de ansatte. Som selskap har Futureworks veldig god forståelse for utfordringene som startups og voksende virksomheter står overfor. I tillegg til å hjelpe med implementeringen av plattformen, ga de oss alltid verdifull innsikt og gode råd.
Som en ganske fersk organisasjon ønsket vi å gi alle våre ansatte bedre forståelse for hva som faktisk kan være mulig. Vi erfarte at Futureworks fungerte bra både individuelt og kollektivt. De ansatte fikk påminnelser om viktige prosesser, bedre struktur i arbeidet og riktig mindset for å gjennomføre oppgaver. Som gruppe gikk vi utenfor komfortsonen og turte å tenke større enn vi hadde gjort til da.
Det var viktig for at alle skulle ha samme forståelse av hva som er mulig, og for å bli klar over de begrensningene vi hadde en tendens til å legge for oss selv. Tilbakemeldingene fra teamet var utelukkende positive. Konsulenten var inspirerende og ga oss innsikt i hva som påvirker våre handlingsmønstre.
Alle var veldig fornøyde, og ønsker å være med på flere workshops i fremtiden.
Vi i Lead Desk anbefaler alle som vurderer Futureworks å bare hive seg ut i det og komme i gang. Det er masse å vinne på det, og du får et målrettet team!
Utfordringen vår var å samle informasjon i bedriften, og å få salgsdirektører og Key Account Managers i forskjellige segmenter og forskjellige verdensdeler til å rapportere i samme format, struktur, og på en effektiv måte.
Med OKR har vi fått satt ord på hva vi ønsker å oppnå og satt konkrete kortsiktige og langsiktige mål. Det er lett å følge dem opp på en effektiv måte. Alle kjenner seg igjen fra møte til møte og vet hva som forventes av dem når det gjelder resultater på KPI-er og hvordan de skal rapporteres. Dette gjør at vi kan jobbe effektivt og fokusere på mål.
Så langt har opplevelsen vært positiv. Vi har fått strukturert hva vi ønsker å oppnå i de forskjellige segmentene, og jeg ser frem til å bruke Futureworks i 2020 for å se om verktøyet svarer til forventningene.
Til andre som ønsker å ta det i bruk, anbefaler vi å sette seg inn i hva man egentlig ønsker å oppnå. Segmenter er forskjellige og veien til målene varierer veldig. Begynn med få personer, lær deg strukturen og utvid deretter til hele salgsstyrken.
Det tar litt tid å få alle med på tankegangen, men når alle er med, er det ikke tvil om at det vil være effektivt for oppfølging og rapportering!
Vår utfordring var at teamene jobbet i siloer, og de var usikre på selskapets overordnede mål, retning og hensikt. Kompetanse og kunnskap ble ikke delt, og det var mer fokus på rapportering og måling. Vi implementerte Futureworks for å få tydelighet og struktur i hele selskapet, og for å sikre at alle forstår hva selskapet ønsker å oppnå.
Etter en workshop med konsulenten ble vi veldig inspirert i måten å jobbe med mål og medarbeidertilfredshet på. Prosessen var støttet opp av et utrolig enkelt og oversiktlig verktøy for å sikre framdrift, riktig fokus og at alle ble kjent med hverandres OKR-er.
Futureworks har bidratt til bedre bedriftskultur med mer åpenhet, og fremhever nye måter vi kan nå felles mål på. Teamene samarbeider mer effektivt og kreativt. Det har også gitt ledergruppen og lederne en enkel og effektiv rapporteringsstruktur for å vise fremgang på en meningsfull og forståelig måte på tvers av selskapet.
Vi anbefaler andre bedrifter å følge hovedprinsippene i OKR-rammeverket, men å ha et åpent sinn. Noen ting må kanskje tilpasses for at OKR-er skal fungere effektivt i selskapet ditt. Vær forberedt på endring, lær av feil, vær utholdende, se langsiktig og del alt du lærer med resten av selskapet. Til slutt kan du glede deg over reisen og resultatet!